22-06-18
Czersk. Panie spotkały się z prezydentem Robertem Biedroniem
WYCIECZKA UTW Z CZERSKA DO SŁUPSKA

Panie z UTW w Czersku pojechały do Słupska na zaproszenie tamtejszego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Delegacja powitała nas w progach pięknej starej herbaciarni. Niesamowity wystrój oraz wyszukane smaki herbat, smaczna kawa oraz niezwykle dobre wypieki zapowiadały dobry początek. Panie z UTW ze Słupska opowiedziały o swojej pracy, osiągnięciach i problemach. Z kolei nasza  rektor opowiedziała o naszym uniwersytecie, naszych zainteresowaniach i planach.

Z herbaciarni poszliśmy na długi spacer z przewodnikiem panią Marią.  Słupsk okazał się bardzo ciekawym miastem. Weszliśmy do kościoła pod wezwaniem św. Jacka , tam wysłuchaliśmy kolejnych ciekawych losów tego miasta.

Bardzo miłą częścią  naszego pobytu w Słupsku było spotkanie z  prezydentem miasta Robertem Biedroniem. Z wielkim uśmiechem i miłymi słowami przyjął nas w swoim gabinecie. Sesja zdjęciowa trwała długo. W podziękowaniu za spotkanie prezydent otrzymał od nas obraz "Oko opatrzności " wykonany przez naszego malarza i rzeźbiarza Włodzimierza Ostoję Lniskiego. Potem weszliśmy  na wieżę słupskiego ratusza, gdzie można było podziwiać panoramę miasta.
Zwiedzanie Słupska zakończyliśmy obiadem w pobliskiej restauracji.

W drodze powrotnej zwiedziliśmy  zamek krzyżacki w Bytowie. Ciekawe były opowieści przewodnika dotyczące historii tych terenów oraz rybackie i kaszubskie legendy.
Wróciliśmy pełni pozytywnych wrażeń z obietnicą powrotu do Słupska we wrześniu po otwarciu muzeum z kolekcją portretów Witkacego. Po wakacjach będziemy rozmawiać z UTW Słupsk na temat spotkania u nas.

mat. UTW Czersk

Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.