3-08-18
Gm. Czersk. Informacja radnego
Radny: Brak wody w Sołectwie Lipki

Publikujemy informację przysłaną przez radnego Macieja Deję w sprawie braku wody w sołectwie Lipki w gm. Czersk.

„Brak wody w Sołectwie Lipki

W dniu 2 sierpnia 2018 roku w godzinach przedpołudniowych otrzymałem informację od mieszkańców Sołectwa a zarazem rolników, że spadło ciśnienie wody a w niektórych miejscowościach brak jest wody. Jak ustaliłem telefonicznie w ZUK Czersk to nie była awaria tylko wyłączenie spowodowane koniecznością podpięcia się do nitki wodociągowej przez odbiorcę które to wykonywała firma zewnętrzna. Podłączenie było wykonywane bez jakichkolwiek wcześniejszych uzgodnień z ZUK dopiero w dniu wczorajszym mieli otrzymać taką informację.

Patrząc na temperatury oscylujące około 35 stopni Celsjusza i brak wody przez kilka godzin bez wcześniejszego uprzedzenia mieszkańców szczególnie tych posiadających żywy inwentarz uważam że było to nieodpowiedzialne zachowanie. Jednocześnie uważam że w takim przypadku ZUK powinien dowozić wodę do gospodarstw rolnych i domowych, zorganizować punkty czerpania wody a w ogóle firmy powinny tego typu usługi uzgadniać i przeprowadzać w sposób jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców.

Ps. Po konsultacji z hydraulikiem dowiedziałem sie, że założenie tzw. nawiertaki wraz z zaworem po przygotowaniu wcześniejszym wykopu powinno trwać kilkanaście minut do pół godziny a nie kilka godzin.

Radny
Maciej Deja”



Paweł Garbacki dyrektor Zakładu Usług Komunalnych w Czersku wyjaśnia, że ewentualnie odniesie się do sprawy po publikacji informacji w portalu.

(red)

 

(Aktualizacja)

„Odpowiedź ws przerwy w dostawie

W nawiązaniu do informacji Pana radnego chciałem odnieść się do zaistniałej sytuacji w kilku słowach. Potwierdzam fakt, że zaistniała przerwa w dostawie wody miała miejsca i wynikała ona z „konieczności” włączenia nowego odcinka sieci wodociągowej. Z uwagi na urlop kierownika wodociągów od wykonawcy otrzymałem zapewnienie w rozmowie telefonicznej, że wszystko było ustalone odnośnie zabezpieczenia mieszkańców w wodę i wcześniejszego ich poinformowania. Dopiero po fakcie okazało się, że w rzeczywistości było inaczej.

Co do organizowania zastępczych punktów poboru wody to niezwłocznie po otrzymaniu prawdziwych informacji poleciłem pracownikom ich zorganizowanie, ale poinformowali mnie że są już w drodze w celu ponownego włączenia sieci.

Jeżeli chodzi o kwestię formalną przerwy w dostawie wody to z biurokratycznego punktu widzenia Spółka nie naruszyła żadnego z obowiązujących zapisów regulaminu. Niemniej jednak z uwagi na panujące temperatury przepraszam mieszkańców za zaistniałe uciążliwości.

Paweł Garbacki - Dyrektor Spółki”

 

 

 





Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.