15-06-24
Czersk. ZDJĘCIA
CZERSK. Słuchacze UTW wybrali się na wycieczkę pociągiem do Gdańska🙋‍♀️🚅🚄

Wczoraj (14.06) o 8:11, 12-osobowa grupa słuchaczy wsiadła do pociągu, miejscem docelowym był Gdańsk. Dzień zapowiadał się nieciekawie, my jednak optymistycznie nastawione,  planowałyśmy spędzić ten dzień radośnie, w dobrym towarzystwie. Pierwszą fotkę w Gdańsku zrobiłyśmy pod pomnikiem Jana Heweliusza,  wybitnego polskiego astronoma, matematyka i wynalazcy.

Potem zwiedzanie Muzeum Bursztynu w  Wielkim Młynie na Starym Mieście.
Muzeum posiada jedną z największych kolekcji bursztynu na  świecie. Na miejscu, na ekranie multimedialnym, można było  poczytać o historii bursztynu, historii handlu bursztynem, a także o jego właściwościach i zastosowaniach. Wystawa bardzo ładnie zaaranżowana, niezliczona ilość eksponatów nieobrobionych, powodujących swoją wielkością i kolorystyką niesamowite wrażenie. Od przepięknych  wyrobów jubilerskich nie można było oderwać wzroku.

Na chwilę zatrzymałyśmy się w najstarszym kościele  Gdanska, św. Katarzyny, bardzo zniszczonym przez pożar.  W stylowej restauracji Gdańskiej zjadłyśmy smaczny obiad,🍽 a przed była jeszcze obowiązkowo kawka.☕️

Ostatnim miejscem naszego zwiedzania była Bazylika św. Brygidy - kościół solidarności, znany z bursztynowego ołtarza oraz wspaniałej bursztynowej monstrancji.
Spacerkiem, niestety już pod parasolami🌦,  wzdłuż Motławy  zakończyliśmy naszą wycieczkę na wybrzeżu. Dziękujemy serdecznie Lucynce, naszej przewodniczce za mile i ciekawie spędzony dzień, było super pod każdym względem. 👍💞🌷

Zachęcamy do odwiedzania tych ciekawych miejsc, warto tam być.👍
Być może, jeżeli będą chętni wybierzemy się w tym sezonie do Gdyni, tam też są ciekawe miejsca.

D.Ł.

Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.