20-11-25
Czersk. Do sprawy odnosi się dyrektor placówki
CZERSK. Uwagi dotyczące
rejestracji pacjentów w SP ZOZ w Czersku


Otrzymaliśmy maila (treść poniżej) w sprawie rejestracji do lekarza w SP ZOZ w Czersku. Do podnoszonych kwestii odnosi się dyrektor placówki.

„Dzień dobry, chciałbym zwrócić uwagę na potężny problem z rejestracją pacjenta do lekarza pierwszego kontaktu w Ośrodku Zdrowia przy ul. Królowej Jadwigi. System został tak stworzony że możliwość rejestracji osoby która pracuje i nie może rano stanąć przy okienku w zasadzie nie istnieje. Rejestracji można dokonać wyłącznie w dniu przyjmowania przez lekarza lub poprzedzającym go a dzwoniąc od wskazanej godz.7.30 już nie ma szans na rejestrację i tak od kilkunastu dni w kółko, charakter pracy nie pozwala aby wiele minut spędzać na polowaniu połączenia z ZOZ CZERSK, więc jak tego dokonać osobie pracującej,wynająć za wynagrodzeniem osobę trzecią która zrobi to za mnie, skorzystać z prywatnego leczenia czy też może od razu "zaprzyjaźnić" się z pobliskim cmentarzem? Pewnie jest dostęp do "jakiegoś" lekarza ale są osoby które chcą się leczyć a nie "iść po lekarstwa" i potrzebują fachowej i rzeczowej pomocy. Pytanie jest bardzo proste: dla kogo został stworzony system rejestracji w SP ZOZ CZERSK dla emerytów, rencistów i personelu w/w ośrodka? Cała procedura jest im bardzo przyjazna bo lekarz jeśli chce parę dni wolnego to nie ma problemu bo przecież np. w przyszłym tygodniu nie ma żadnych pacjentów,(hipotetycznie)z kolei personel pomocniczy także jest cały happy bo nie musi ustalać nowych terminów i informować o nich pacjentów co w dzisiejszych czasach jest bardzo proste. Jak to możliwe że w innych ośrodkach można się rejestrować na kilka tygodni wcześniej (np.Medicus) a przy Królowej Jadwigi nie? Z tego co pamiętam problem też już był kiedyś poruszany ale jak widać trudno skruszyć ten "beton" i nic się nie zmieniło, może władze gminy w jakiś sposób mogą wpłynąć  na kierownictwo w/w ośrodka aby "system dla personelu" zmienić na " system dla pacjenta". System stworzony przez kierownictwo jest tak osobliwy że zastanawiam się czy nie zainteresować tym tematem Media ogólnokrajowe a że Czersk jest ostatnio "na tapecie" to może pójdą za tropem.”
- napisał czytelnik.

Poniżej stanowisko Aleksandry Stasińskiej, dyrektor SP ZOZ w Czersku:

„Dziękujemy za przesłaną wiadomość oraz szczegółowe opisanie trudności związanych z rejestracją do lekarza POZ w Ośrodku Zdrowia przy ul. Królowej Jadwigi. Rozumiemy, jak frustrująca może być sytuacja, w której pacjent aktywny zawodowo nie może zarejestrować się w dogodnym dla siebie terminie.

Chcielibyśmy wyjaśnić, że ostatnie tygodnie były wyjątkowo trudne z uwagi na sytuację kadrową:

- z dniem 31.10. jeden z lekarzy zakończył współpracę z przychodnią z przyczyn osobistych i podjął pracę na południu kraju,
- kolejny lekarz przebywa na miesięcznym urlopie – lekarze pracują na kontraktach i mają prawo do wypoczynku,
- następny lekarz był w ostatnim czasie nieobecny z powodu 3-tygodniowego urlopu, 5 dni zwolnienia lekarskiego oraz 7 dni szkolenia zawodowego.

Takie nakładające się absencje są trudne do przewidzenia i zaplanowania, a w połączeniu z brakami kadrowymi naturalnie zmniejszają liczbę dostępnych terminów.

Mimo tych utrudnień przychodnia kontynuuje intensywne działania zmierzające do pozyskania nowych lekarzy. Zaproszenia do współpracy kierowane są:
- do lokalnych mediów,
- do Akademii Medycznych w Gdańsku i Bydgoszczy,
- na ogólnopolskie portale branżowe.
Ponadto podpisaliśmy umowę z firmą TAURAMED – kontrakty lekarskie na zastępstwo.

Aby zobrazować, jak duże jest aktualne obciążenie pozostałych lekarzy, przedstawiamy dane za listopad:

- liczba wizyt udzielonych przez lekarzy: 2140
- liczba recept wystawionych poza wizytą: 451

Dane te dotyczą tylko przychodni w Czersku (nie obejmują Rytla i Łęga)
i pokazują, że lekarze – mimo ograniczeń kadrowych – starają się zabezpieczyć potrzeby pacjentów zarówno w zakresie porad, jak i zapewnienia ciągłości leczenia.

Jednocześnie analizujemy rozwiązania, które mogłyby poprawić dostępność rejestracji, w tym:
- możliwość rejestracji z większym wyprzedzeniem,
- dodatkowe kanały rejestracji, m.in. online,
- lepsze dostosowanie procedur do potrzeb osób pracujących.

Zależy nam, aby pacjenci mieli realny i sprawny dostęp do lekarza nie tylko po receptę, ale przede wszystkim po fachową pomoc medyczną. 

Z poważaniem,
Aleksandra Stasińska
Dyrektor SP ZOZ Czersk”


(red)





Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.