Artykuł reklamowy
Czytnik e-booków z reklamami – na czym to polega?


Czytniki ebooków to dla wielu osób atrakcyjna alternatywa dla tradycyjnych książek. Szukając dla siebie odpowiedniego modelu takiego urządzenia, zwraca się uwagę na producenta, wielkość czytnika, jego wagę, wbudowaną pamięć (ile książek się zmieści) czy obsługiwany format plików. W specyfikacji można znaleźć też informację, czy to czytnik z reklamami czy bez reklam. O co chodzi? Jeśli masz wątpliwości, chętnie wyjaśnimy!

Dla kogo czytnik ebooków?
Na wstępie warto jeszcze wspomnieć, dlaczego w ogóle zakup czytnika ebooków może być atrakcyjny. Przede wszystkim chodzi tu o wygodę osób, które czytają regularnie. Czytnik zajmuje mniej miejsca niż zwykła książka (zwłaszcza w twardej oprawie), jest lżejszy, dzięki podświetleniu umożliwia czytanie przy słabym świetle. Ponadto cały księgozbiór jest w pamięci urządzenia, co oznacza, że nie trzeba przenosić książek w formie fizycznych nośników jadąc na wakacje, czy choćby przeprowadzając się z miejsca na miejsce. Chociaż czytniki ebooków nie wyparły na dobre tradycyjnych książek, mają rosnące grono swoich zwolenników. Zalety są więc jasne, ale co z tymi reklamami?

Czytnik ebooków z reklamami – na czym to polega?

Na wstępie warto zaznaczyć, że polska nazwa czytników z reklamami trochę wprowadza w błąd, zwłaszcza jeśli zestawimy ją z nazewnictwem w innych krajach. Dostępne czytniki Kindle w wersjach z reklamami to po angielsku „With Special Offers”, po niemiecku „Mit Spezialangeboten”, po francusku „Avec offres spéciales”. A zatem prawdziwy charakter wyświetlanych komunikatów jest tutaj oddawany trochę dokładniej. To, co zobaczymy na ekranie czytnika, częściej będzie informacją o zniżce, promocji, akcji społecznej związanej z czytelnictwem, a niekoniecznie nachalną reklamą z zachętą do natychmiastowego kupienia czegoś, czego zupełnie nie potrzebujemy.
Czytniki z reklamami są trochę tańsze od czytników bez reklam, można zatem kupić taki sprzęt w sytuacji, gdy zależy nam na jak najniższej cenie.

Gdzie wyświetlają się reklamy?
To ważne pytanie, które należy zadać, zanim zdecydujemy się na zakup czytnika z reklamami. Odpowiedź powinna jednak ucieszyć większość potencjalnych użytkowników.

Komunikaty reklamowe zobaczymy:

  • na wygaszaczu ekranu,
  • na ekranie głównym, w formie wąskiego paska na samym dole.
W obu przypadkach mowa zatem o przestrzeni, którą obserwuje się kątem oka i niechcianą reklamę łatwo zignorować. Wyświetlane treści nie przeszkadzają w czytaniu, nie zasłaniają tekstu, krótko mówiąc - nie są tak inwazyjne, jak wiele innych formatów reklamowych w aplikacjach czy mediach społecznościowych.

Czy z reklam można zrezygnować?
Nie dla wszystkich wybór między czytnikiem z reklamami lub bez reklam musi być wyborem ostatecznym. Producent daje możliwość zmiany zdania. W wybranych krajach (poza Polską) jest możliwość dopłacenia już po zakupie różnicy w cenie, aby reklamy zostały wyłączone. Istnieje także inna droga, aby reklam pozbyć się bezpłatnie. W tym celu należy po prostu wykazać, że nie mieszkamy w kraju, na który skierowane są reklamy. Przykładowo, gdy mamy niemiecki czytnik i mieszkamy w Polsce, można skontaktować się z Amazon, żeby wyłączyć niemieckie reklamy. Takie wnioski często są rozpatrywane pozytywnie.
Czytnik ebooków z reklamami – tak czy nie?
W dobie powszechnie występujących reklam, pojawienie się ich na czytniku ebooków nie jest niczym dziwnym. Jeśli w innych miejscach wyświetlane bannery nam nie przeszkadzają, nie będą przeszkadzać też w czytniku. Z drugiej strony, jeśli z wielu usług korzystamy bez komunikatów sponsorowanych (na przykład kupując YouTube Premium bez reklam), to w przypadku czytnika także warto dopłacić więcej, żeby nie czuć się rozpraszanym.
Sprawdź czytniki Kindle dostępne w MediaMarkt.pl!




Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.