1-12-21
Czersk. ZDJĘCIA
Dzienny Dom ,,Senior +" w Czersku. Trzydniowa
wycieczka do Warszawy - relacja

Wróciliśmy ze stolicy cali i zdrowi! Teraz możemy opowiedzieć wam więcej o naszej trzydniowej wycieczce.

Po 6-godzinnej podróży autokarem dotarliśmy do Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie – pierwszego punktu wycieczki. Muzeum POLIN jest nowoczesną instytucją kultury. Przewodnicy oprowadzali nas po wystawach ukazujących 1000 lat dziejów polskich Żydów. Gdy zaczęło się już ściemniać przejechaliśmy do Wilanowa. A tam… Weszliśmy przez 75-metrowy świetlisty tunel, w którym rozbrzmiewała muzyka klasyczna. Na dziedzińcu przywitała nas rozświetlona pergola, za którą znajdował się Ogród Zimowy Króla. Spacerowaliśmy alejkami i podziwialiśmy rozkwitające światłem drzewka, fontanny, karuzele i świetliste ramki. Wywarło to na wszystkich ogromne wrażenie. Po tak intensywnym dniu z chęcią udaliśmy się do hotelu na nocleg i obiadokolację.

Drugi dzień był równie ciekawy i obfity w atrakcje. Rano spotkaliśmy się z naszym przewodnikiem – Panem Adamem, który towarzyszył nam do końca wycieczki i udaliśmy się do Pałacu Kultury i Nauki. Po wjechaniu windą na taras widokowy na XXX piętrze ukazał nam się niezapomniany widok na stolicę. Następnie przeszliśmy przez Ogród Saski na Plac Piłsudskiego, gdzie zobaczyliśmy zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Potem przejechaliśmy autokarem przez Krakowskie Przedmieście. Na trasie widzieliśmy Hotel Bristol, Pałac Prezydencki, Pomnik Adama Mickiewicza, Kościół Św. Anny. Wreszcie przyszła pora na zwiedzanie Starego Miasta: Kolumna Zygmunta, Pomnik Warszawskiej Syrenki, Rynek Starego Miasta, Barbakan, mury miejskie, Pomnik Małego Powstańca – a na deser zwiedzanie Zamku Królewskiego. Zwieńczeniem tego dnia była też wizyta w Teatrze Muzycznym Roma w Warszawie na musicalu Waitress – polecamy!

Ostatniego dnia udaliśmy się do letniej rezydencji króla Stanisława Augusta czyli do Łazienek Królewskich. Zobaczyliśmy m.in. Belweder, Pomnik Fryderyka Chopina, Amfiteatr. Odwiedziliśmy też Starą Oranżerię, gdzie znajduje się Królewska Galeria Rzeźby z gipsowymi kopiami najsłynniejszych rzeźb świata starożytnego, Pałac na Wyspie oraz Pałac Myślewicki. Niezapomnianą atrakcją był także przejazd metrem. Ostatnim punktem naszej wycieczki było Muzeum Powstania Warszawskiego. Otwarto je w sześćdziesiątą rocznicę wybuchu Powstania i mieści się w zabytkowym budynku dawnej elektrowni tramwajowej. Nowoczesne, multimedialne Muzeum, zrobiło na nas duże wrażenie, dostarczyło wielu przeżyć i stanowiło żywą lekcję historii. 63 powstańcze dni, ukazane w pasjonujących życiorysach powstańców, wzbudziły podziw i wielkie uznanie.

Zmęczeni ale zadowoleni wróciliśmy szczęśliwie do domu.

A teraz kilka słów do naszych Seniorów:
Kochani, jesteśmy z was bardzo dumni. Była to nasza pierwsza (i na pewno nie ostatnia!) kilkudniowa wycieczka. Zrobiliśmy wiele kilometrów i pomimo zmęczenia wszyscy świetnie daliście radę! Jesteście niepokonani!

Dzienny Dom ,,Senior +" w Czersku

Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.