OGŁOSZENIE

OGŁOSZENIE O  NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
W URZĘDZIE MIEJSKIM W CZARNEJ WODZIE
ul. MICKIEWICZA 7, 83-262 CZARNA WODA
Burmistrz Czarnej Wody ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze:

Nazwa stanowiska:  ds. ochrony środowiska, gospodarki wodno-ściekowej i utrzymania dróg
wymiar czasu pracy: 1 etat, pełny wymiar czasu pracy,
przewidywany termin zatrudnienia: kwiecień/ maj 2025r.
 
1. Wymagania niezbędne (konieczne):
a) wykształcenie wyższe o kierunku budownictwo, ochrona środowiska, wyższe techniczne lub inne odpowiadające zakresowi zadań na stanowisku,
b) minimum 2 letnie doświadczenie zawodowe,
c) obywatelstwo polskie,
d) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
e) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
f) posiadanie nieposzlakowanej opinii,
g) posiadanie odpowiedniego stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku,
h) umiejętność praktycznej interpretacji przepisów prawa.
 
2. Wymagania dodatkowe (pozostałe):
a) samodzielność, kreatywność, terminowość, bardzo dobra komunikacja werbalna i pisemna,
b) umiejętność pracy w zespole,
c) umiejętność obsługi komputera,
d) znajomość przepisów prawa związanego z problematyką na stanowisku pracy obejmujących ustawy: o ochronie środowiska, odpadach, o finansach publicznych, o samorządzie gminnym.
 
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) Prowadzenie całokształtu spraw oraz prognozowanie i programowanie przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska, ochrony przyrody, gospodarki wodno-ściekowej, ochrony zwierząt i ochrony przed zniszczeniami, w tym:
a) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko w zakresie wydawania decyzji środowiskowych,
b) prowadzenie zadań z zakresu ustawy o ochronie zwierząt, a w szczególności przygotowanie i koordynacja :Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt” oraz współpraca w tym zakresie z organami Inspekcji Weterynaryjnej i samorządem lekarsko weterynaryjnym,
c) prowadzenie zadań związanych z „Programem usuwania azbestu z terenu Gminy Miejskiej Czarna Woda” a szczególnie z udziałem dotacji celowej na usuwanie azbestu oraz pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych na ten cel, a szczególnie funduszy pochodzących z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i gospodarki Wodnej w Gdańsku,
d) prowadzenie zadań z zakresu pozyskiwania środków zewnętrznych na działania związane z ochroną środowiska i gospodarką wodno-ściekową,
e) realizacja zadań wynikających z treści porozumień zawartych z innymi jednostkami administracji samorządowej,
f) współpraca z placówkami oświatowymi w zakresie edukacji ekologicznej,
g) współpraca z Miejskim Zakładem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Czarnej Wodzie w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o zbiorowym zaopatrzenia w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków,
h) prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych.
2) W zakresie energii odnawialnej:
a) przygotowanie wniosków o dofinansowanie i aplikowanie o środki zewnętrzne dot. projektów z zakresu energetyki odnawialnej, podnoszenia efektywności energetycznej, poszanowania energii, gospodarki niskoemisyjnej i zrównoważonego rozwoju,
b) prowadzenie i rozliczanie ww. projektów oraz stały monitoring efektów i rezultatów, - inicjowanie przedsięwzięć z zakresu działania stanowiska,
c) wdrażanie innowacyjnych rozwiązań z zakresu efektywności energetycznej, gospodarki niskoemisyjnej i odnawialnych źródeł energii,
d) prowadzenie i realizacja projektów prosumenckich,
e) opracowanie i wdrażanie standardów z zakresu poszanowania energii i zrównoważonego rozwoju w zakresie działalności komunalnej oraz budownictwa publicznego.
3) Nadzór nad przestrzeganiem przepisów w zakresie objętych ustawą o ochrony środowiska, ustawą o odpadach.
4) Przygotowanie i nadzór nad realizacją inwestycji z zakresu ochrony środowiska, gospodarki wodno-ściekowej.
5) Zadania w zakresie organizacji, nadzoru i kontroli nad utrzymaniem dróg gminnych oraz powiatowych przyjętych w ramach zawartych przez gminę porozumień:
a)utrzymanie i konserwacja jezdni i chodników, w tym bieżące naprawy ubytków jezdni, naprawy chodników,
b) oczyszczanie nawierzchni jezdni i chodników, w tym interwencyjne oczyszczanie jezdni i chodników po stwierdzeniu zanieczyszczeń,
c) oznakowanie pionowe i poziome,
d) utrzymanie odwodnienia pasów drogowych,
e) utrzymanie zimowe ulic i dróg,
f) przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy
dotyczących zaliczenia dróg i ulic do poszczególnej kategorii,
g) powadzenie spraw związanych z projektowaniem przebiegu dróg,
h) prowadzenie spraw związanych z budową, modernizacją i ochroną dróg,
i) określanie szczególnego korzystania z dróg w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne,
j) nadzór nad bezpieczeństwem na drogach miejskich i przejazdach kolejowych, nadzór nad przystankami autobusowymi na terenie miasta,
k) koordynacje i nadzór nad pracownikami wykonującymi prace związane z zielenią, oraz pracami porządkowymi na terenie Gminy,
l) koordynację i obsługę we współpracy z innymi zarządcami dróg publicznych.
6) Opiniowanie skarg, wniosków i interpelacji według właściwości tego stanowiska pracy.
7) Opracowanie propozycji do projektów wieloletnich programów rozwoju w zakresie swojego działania.
8) Przygotowywanie okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań.
 
4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
• Środowisko pracy:
- miejsce pracy: praca jest wykonywana na terenie Urzędu Miejskiego w Czarnej Wodzie
- godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorku do piątku; 7.15 – 15.15,
- w miejscu pracy znajdują się pomieszczenia biurowe, w których wykonywana jest praca oraz pozostała infrastruktura budynku: sanitariaty, korytarze, schody,
- osoba zatrudniona na w/w stanowisku obsługuje sprzęt komputerowy, sprzęt biurowy, pracuje na dokumentach, przyjmuje pracowników oraz radnych, praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
•     Środki pracy:  komputer z drukarką, kserokopiarka i typowe narzędzia ręczne niezbędne w pracy biurowej,
•     Wymagania psychologiczne, fizyczne i zdrowotne:
      Pracę na tym stanowisku zalicza się do prac lekkich pod względem obciążenia fizycznego. Nie wymaga ona 
      szczególnych właściwości psychofizycznych, choć wymaga dobrej komunikatywności i  aktywności. Praca na tym stanowisku nie wymaga szczególnych wymagań zdrowotnych, jedynie ogólnego dobrego stanu zdrowia.
4a. Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: 
Do budynku prowadzi utwardzone dojście o szerokości umożliwiającej wjazd na teren budynku osoby na wózku inwalidzkim, do wejście do budynku prowadzi podjazd, korytarze mają szerokość umożliwiającą poruszanie się na wózku inwalidzkim, nie występuje zróżnicowanie poziomu podłóg, nie ma progów między pokojami i korytarzami, drzwi do pokoi mają szerokość 80 cm, pokój znajduje się na parterze budynku, w budynku brak windy, na parterze budynku znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
4b. Dostępność:
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Osoby z niepełnosprawnością, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu (z uwzględnieniem informacji dotyczących warunków pracy) zachęcamy do dołączenia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Czarnej Wodzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi więcej niż 6 %.
 
5. Wymagane dokumenty:
a) list motywacyjny,
b) życiorys zawodowy (CV), życiorys powinien być opatrzony własnoręcznie podpisaną klauzulą o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji, 
c) kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenia wyższego,
d) kopia dokumentów poświadczających doświadczenie zawodowe,
e) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, 
f) oświadczenie:
- o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- o posiadaniu odpowiedniego stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku,
- o posiadaniu nieposzlakowanej opinii.
g) w przypadku gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność,
 
6. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów:
Wymienione wyżej dokumenty należy składać w zaklejonych kopertach z napisem:  „Nabór na stanowisko urzędnicze – ds. ochrony środowiska, gospodarki wodno-ściekowej i utrzymania dróg” w Urzędzie Miejskim w Czarnej Wodzie, ul. Mickiewicza 7, 83-262 Czarna Woda, biuro nr 19, w terminie do dnia 15 kwietnia 2025 roku do godz. 14.00.
Za datę doręczenia dokumentów aplikacyjnych uważa się datę otrzymania tych dokumentów przez Urząd Miejski w Czarnej Wodzie.
Dokumenty które zostaną doręczone do Urzędu Miejskiego w Czarnej Wodzie po terminie określonym w ogłoszeniu, pozostaną bez rozpatrzenia.
Dodatkowe informacje:
Z regulaminem naboru na wolne stanowisko urzędnicze w tym na urzędnicze stanowisko kierownicze w Urzędzie  Miejskim w Czarnej Wodzie można się zapoznać w Urzędzie Miejskim w Czarnej Wodzie, ul. Mickiewicza 7, 83-262 Czarna Woda oraz na stronie internetowej www.umcw.bip.gov.pl, Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 5858758850 w 23, 
Kandydat wyłoniony w drodze naboru, przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany będzie przedłożyć zaświadczenie o niekaralności uzyskane z Krajowego Rejestru Karnego na własny koszt, wydane jednak nie wcześniej niż w okresie 2 m-cy przed datą ukazania się ogłoszenia o naborze.
 
7. Informacja o wyniku naboru będzie zamieszczona na stronie http://umcw.bip.gov.pl/ oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Czarnej Wodzie, ul. Mickiewicza 7, 83-262 Czarna Woda. 
 
8. Klauzula informacyjna:
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu uprawnieniach:
1. Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Czarnej Wody, ul. Mickiewicza 7,  83-262 Czarna Woda, tel: 58 587 88 50, e-mail: [email protected] 
2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: e-mail: [email protected]  
3. Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze.
5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa oraz inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem przetwarzają dane osobowe.
6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt. 4., a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia: 
• prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych,
• prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych,
• prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), 
• prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
• prawo do przenoszenia danych,
• prawo sprzeciwu wobec przetwarzania  danych,
w zakresie, w jakim zostało to określone w RODO.
8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
 
9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe w sytuacji gdy przesłanką przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa.
 
10. Dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
 
11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

ZAŁĄCZNIKI:

UM Czarna Woda
 

 





Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.