30-11-20
Gm. Czersk. Śladem naszych publikacji
Radny pytał o przebudowę drogi – jest odpowiedź dyrektora



Wracamy do sprawy przebudowy drogi  Łąg - Lipki - Złe Mięso. Przypomnijmy, na początku listopada br. radny Maciej Deja zwrócił się do burmistrza Czerska z wnioskiem w sprawie podjęcia rozmów z zarządcą w/w traktu – jego zarządcą jest Powiat Chojnicki.

Zgłoszenie miało związek z nieprawidłowościami, które zauważył radny i mieszkańcy podczas realizowania inwestycji (o sprawie pisaliśmy najpierw 19.11 – TUTAJ oraz 24.11 - TUTAJ).

Umieszczamy pytania radnego, a pod nimi odpowiedź przedstawiciela zarządcy drogi - dyrektora Macieja Kempińskiego ze Starostw.



"1.  Ciąg pieszo rowerowy zostanie połączony chodnikiem w kierunku ścieżki rowerowej Wądoły ul. Główna.

2. Na wspomniane działkę 60/24 został wykonany wjazd.  Dla działki 71/9 obręb geodezyjny Łąg Lipki  ( działka niezabudowana)   w trakcie wykonania prac projektowych nie stwierdzono istniejącego wjazdu. Właściciel nie uzgadniał wjazdu z Zarządcą drogi co jest jego obowiązkiem.

               Podstawę prawną dającą możliwość budowy nowych zjazdów określa ustawa o drogach publicznych (Dz.U.2020.470), a w szczególności: Art. 29 ust. 1.Budowa lub przebudowa zjazdu należy do właściciela lub użytkownika nieruchomości przyległych do drogi, po uzyskaniu, w drodze decyzji administracyjnej, zezwolenia zarządcy drogi na lokalizację zjazdu lub przebudowę zjazdu, z zastrzeżeniem ust. 2. Art. 29 ust 2.

W przypadku budowy lub przebudowy drogi budowa lub przebudowa zjazdów dotychczas istniejących należy do zarządcy drogi.

               Droga powiatowa nr 2621G Łąg – Złe Mięso posiada klasę drogi Z. Zgodnie z warunkami technicznymi jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U.2016.124) Par. 9 pkt.1 ust. 5) droga klasy Z powinna mieć powiązania z drogami wszystkich klas, z ograniczeniami wynikającymi z pkt 1 i 2, a odstępy między skrzyżowaniami poza terenem zabudowy nie powinny być mniejsze niż 500 m oraz na terenie zabudowy nie mniejsze niż 300 m; dopuszcza się wyjątkowo odstępy między skrzyżowaniami poza terenem zabudowy nie mniejsze niż 250 m, a na terenie zabudowy - nie mniejsze niż 150 m, przy czym na drodze klasy Z należy dążyć do ograniczenia liczby zjazdów, szczególnie do terenów przeznaczonych pod nową zabudowę.

Jednocześnie informujemy, że po wcześniejszym ustaleniu lokalizacji i w porozumieniu z wykonawcą, firmą Usługi – Komunalno – Transportowe „AMAR” Mariusz Rudnik, istnieje możliwość wykonania zjazd na koszt Wnioskodawcy.

3. Działka nr 94 nie posiadała uregulowanego stanu prawnego oraz ustalonych granic nieruchomości. Do podziału działki niezbędne  jest spełnienie tych warunków.    Ujęcie tej działki  w projekcie spowodowałoby wstrzymanie prac projektowych oraz  co dalej idzie samej inwestycji. Ominięcie działki  to wynik zwężenia drogi do 5 m. Jest to element spowolnienia ruchu drogowego za który otrzymaliśmy punktacje we wniosku o dofinansowanie z FDSu.

"Wzniesienie ograniczające widoczność" - proszę o szczegóły

4. Ścieżka pieszo-rowerowa została zakończona na wjeździe na działkę, co pozwala w przyszłości połączyć powiat chojnicki z powiatem starogardzkim. Rozwiązanie projektowe zostało uzgodnione z władzami Czerska"
– brzmi odpowiedź Macieja Kempińskiego, dyrektora wydziału Inwestycji i Infrastruktury Drogowej w Starostwie Powiatowym w Chojnicach.

(red)





Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.