19-06-23
Czersk.ZDJĘCIA
Wycieczka do Warszawy

W dniach od 13-14 czerwca 2023 roku uczniowie naszej gminy, którzy należą do Młodzieżowej Rady Miejskiej oraz reprezentanci szkół wraz z opiekunkami p. Katarzyną Dalke, p. Barbarą Ringwelską, p. Alicją Brzezinską p. Piotrem Kosobuckim, p. Michałem Pęskim, p. Janem Czechowskim, oraz Przewodniczącym Rady Miejskiej w Czersku p. Krzysztofem Przytarskim oraz p. Anną Śledź z Biura Rady Miejskiej, udaliśmy się na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Pojechaliśmy tam na zaproszenie posła na Sejm RP Aleksandra Mrówczyńskiego. Wcześnie rano, bo o 5.45 zebraliśmy się na parkingu, by wyruszyć w kilkugodzinną podróż autokarową do naszej stolicy. Mimo wczesnej pory wszyscy stawili się punktualnie.

Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od wystawy , która zrobiła na nas duże wrażenie. Była to unikatowa wystawa światowa dotycząca grobowców i skarbów Tutanchamona odnalezionych w Egipcie. Mogliśmy podziwiać ponad 1000 eksponatów. Następnie udaliśmy się na Stare Miasto. Odbyliśmy spacer wzdłuż murów obronnych, po to by dotrzeć do pomnika Małego Powstańca. Dalszym etapem naszej wycieczki było zwiedzanie warszawskiej Starówki z pięknymi, kolorowymi, zabytkowymi kamienicami. Najbardziej urzekający był widok Rynku Starego Miasta, na którym znajduje się pomnik Syrenki. Oczywiście nie mogło zabraknąć wspólnych zdjęć. Wracając w kierunku autokaru skręciliśmy na plac Piłsudskiego, by tam zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza i udaliśmy się do  Pałacu Kultury i Nauki.  Następnie zwiedzaliśmy stolicę z okien autokaru.  Po tym pełnym wrażeń dniu udaliśmy się na zasłużony odpoczynek do hostelu.

Kolejny dzień naszej wyprawy był najbardziej wyczekiwany przez większość uczestników, ponieważ jednym z punktów było zwiedzanie Sejmu RP. Ale zanim tam dotarliśmy, udaliśmy się na spacer po Łazienkach Królewskich. To przepiękny i wyjątkowy park. Spacerując alejkami podziwialiśmy wiele wolnostojących rzeźb, a także Amfiteatr oraz niesamowity Pałac na Wyspie. Później wyruszyliśmy w kierunku Stadionu PGE Narodowy. Punkt widokowy, z którego mogliśmy podziwiać całą panoramę stadionu, zrobił na nas duże wrażenie. Ostatnim punktem, a jednocześnie najważniejszym było zwiedzanie Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej. Po przybyciu na miejsce poseł na Sejm RP Aleksander Mrówczyński już za nami czekał i osobiście przywitał Przewodniczącego Rady Miejskiej pana Krzysztofa Przytarskiego, opiekunów i uczniów oraz towarzyszył nam podczas zwiedzania. Wizytę w Sejmie rozpoczęliśmy w Centrum dla Zwiedzających. Potem nastąpiło przejście podziemnym korytarzem, gdzie zaprezentowana została wystawa dotycząca sejmowania w okresie I Rzeczpospolitej, a także makieta współczesnego kompleksu budynków sejmowych. Kolejnym punktem była wizyta na galerii Sali Posiedzeń Sejmu oraz rozmowa z panem Posłem Mrówczyńskim.  Mieliśmy również okazję usiąść w ławach sejmowych i obserwować trwające obrady. Poczuliśmy się wyróżnieni kiedy usłyszeliśmy powitanie naszej grupy przez Marszałka Sejmu. Następnie udaliśmy się  z panią przewodnik, która zabrała nas na hol główny i obejrzeliśmy m. in. tablice pamiątkowe. Pierwsza z nich dedykowana jest posłom II Rzeczypospolitej, którzy zginęli walcząc o Polskę podczas II wojny światowej. Druga tablica upamiętnia posłów, którzy zginęli w katastrofie smoleńskiej. Na zakończenie nie mogło zabraknąć pamiątkowego zdjęcia na schodach sejmowych. Dzięki uprzejmości posła udaliśmy się na obiad, który był przygotowany w Starym Domu Poselskim.  Wszystko co miłe szybko się kończy. Nadszedł czas pożegnania.  Poseł Aleksander Mrówczyński podziękował Młodzieżowej Radzie Miejskiej i opiekunom za to spotkanie oraz przekazał upominki. Przewodniczący Rady Miejskiej pan Krzysztof Przytarski wyraził serdeczne podziękowanie posłowi nie tylko za zaproszenie nas w to niezwykłe miejsce, ale także zaangażowanie w organizację tego wyjazdu. Wycieczka była współfinansowana przez Kancelarię Sejmu i Gminę Czersk.

Zwiedzanie przebiegło pomyślnie, a my pełni wrażeń wracaliśmy do swoich domów z nadzieją, że uda nam się przekazać najbliższym chociaż część przeżytych wrażeń.  W drodze powrotnej oczywiście nie mogło zabraknąć rozmów i wesołych wspomnień.

Barbara Ringwelska

Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.