16-12-22
Pomorskie. ANKIETY
POMORSKIE. Badanie satysfakcji pacjentów
korzystających z ambulatoryjnej opieki specjalistycznej
Narodowy Fundusz Zdrowia rozpoczął kolejne badanie poziomu satysfakcji pacjentów z usług medycznych. Tym razem chodzi o świadczenia z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej. Do osób, które niedawno korzystały z usług lekarza specjalisty, może zadzwonić ankieter działający w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia.
Przedmiotem zainteresowania ankietera będą kwestie związane z zapisywaniem się na wizytę, zachowaniem pracowników rejestracji, zaangażowaniem lekarza w proces leczenia, zrozumieniem przez pacjenta przekazywanych informacji i zaleceń oraz możliwością polecenia placówki na przyszłość. Pacjenci przyznawać będą w tych kategoriach oceny w skali od 1 do 10 punktów. Ankiety są całkowicie anonimowe.
Ankieterzy znać będą jedynie numer telefonu pacjenta, jego płeć, oraz nazwę placówki, w której korzystał z leczenia. Zadający pytania nie będą natomiast znać imienia i nazwiska pacjenta, jego numeru PESEL oraz informacji o charakterze udzielonego pacjentowi świadczenia. Ankieterzy zobowiązani są do uprzedzania, że dzwonią w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących tożsamości ankieterów i zadawanych pytań można kontaktować się z całodobową bezpłatną infolinią NFZ o numerze 800-190-590. Badania przeprowadzane będą od poniedziałku do soboty w godzinach od 8 do 18.
Przedmiotem zainteresowania ankietera będą kwestie związane z zapisywaniem się na wizytę, zachowaniem pracowników rejestracji, zaangażowaniem lekarza w proces leczenia, zrozumieniem przez pacjenta przekazywanych informacji i zaleceń oraz możliwością polecenia placówki na przyszłość. Pacjenci przyznawać będą w tych kategoriach oceny w skali od 1 do 10 punktów. Ankiety są całkowicie anonimowe.
Ankieterzy znać będą jedynie numer telefonu pacjenta, jego płeć, oraz nazwę placówki, w której korzystał z leczenia. Zadający pytania nie będą natomiast znać imienia i nazwiska pacjenta, jego numeru PESEL oraz informacji o charakterze udzielonego pacjentowi świadczenia. Ankieterzy zobowiązani są do uprzedzania, że dzwonią w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących tożsamości ankieterów i zadawanych pytań można kontaktować się z całodobową bezpłatną infolinią NFZ o numerze 800-190-590. Badania przeprowadzane będą od poniedziałku do soboty w godzinach od 8 do 18.
Dzięki ankiecie Narodowy Fundusz Zdrowia chce poznać opinie pacjentów o funkcjonowaniu placówek, w których się leczą i zidentyfikować te obszary, które wymagają poprawy. Badanie jakości usług zdrowotnych to jeden z elementów, mających przynieść wymierne efekty dla pacjentów i udoskonalić system ochrony zdrowia budowany na podstawie ich potrzeb.
Narodowy Fundusz Zdrowia
Pomorski Oddział Wojewódzki w Gdańsku
Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.