6-05-22
Powiat chojnicki. Co w takiej sytuacji zrobić?
POW. CHOJNICKI. Świadczenie przesłane na błędny numer rachunku bankowego

Przedstawiamy informację ws. sytuacji, gdy wskażemy błędny numer rachunku bankowego, na który ma wpłynąć świadczenia (ZUS).

„Wnioski o świadczenia dla rodzin wypłacane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, czyli „500 plus”, Rodzinny Kapitał Opiekuńczy czy „300 plus” z programu „Dobry Start”,rodzice i opiekunowie mogą składać jedynie w formie elektronicznej. Mogą to zrobić przez Platformę Usług Elektronicznych(PUE) ZUS, portal Emp@tia lub bankowość elektroniczną.

Elektroniczne formularze utrudniają popełnienie błędów przez wnioskodawcę np. podanie zbyt krótkiego numeru rachunku bankowego. Zdarzają się jednak sytuacje, że osoba, która ubiega się świadczenie wskaże błędny numer rachunku bankowego. W części przypadków banki wychwytują rozbieżność pomiędzy numerem rachunku, a danymi posiadacza i zwracają przelew do ZUS, który ustala z wnioskodawcą właściwy numer.

Jeżeli świadczenie nie trafiło do wnioskodawcy z tego powodu, że wskazał on nieprawidłowy numer rachunku bankowego może on wystąpić do ZUS z reklamacją. ZUS zwróci się wówczas za pośrednictwem banku, który go obsługuje do banku odbiorcy przelewu z prośbą o wyjaśnienie sytuacji.  Taki bank może np. wystąpić o zwrot nienależnego przelewu. W przypadku odmowy możliwe jednak jest, że osoba która wnioskowała o świadczenie będzie musiała dochodzić roszczeń od odbiorcy przelewu np. drodze cywilnej.  

Krzysztof Cieszyński
regionalny rzecznik prasowy ZUS
województwa pomorskiego”

(red)





Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.