21-12-21
Gm. Czersk. Program `Poznaj Polskę`
Uczniowie z Łęga w Gdańsku

Dnia 8 grudnia 2021 r. w ramach programu "Poznaj Polskę", 45 uczniów z klas V-VIII Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Łęgu, wybrało się na wycieczkę do Gdańska. Podróż upłynęła na słuchaniu muzyki i rozmowach.

O godzinie 9:30 byliśmy już w Gdańsku i rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum II Wojny Światowej i pogłębienia wiedzy o tym tragicznym okresie naszej historii. Ekspozycja podzielona jest na wiele sekcji tematycznych. Przedstawia polskie doświadczenie wojny, które wpisano w szerszy kontekst europejski i światowy. Szczególne wrażenie wywołały na uczniach dwie rekonstrukcje fragmentów ulicy. Pierwsza z nich przedstawia stolicę w przededniu wojny, zaś druga tuż po jej zakończeniu. Wizyta w tym muzeum uświadomiła uczniom tragizm wojny. Kolejnym punktem wycieczki było Europejskie Centrum Solidarności. Trasa zwiedzania wiodła przez wystawę, gdzie w sposób chronologiczny przedstawione są losy Polski w czasach komunizmu. Dodatkowym atutem wystawy są oryginalne eksponaty ze Stoczni Gdańskiej, z okresu "karnawału" Solidarności jak i oryginalne filmy i zdjęcia z tamtego okresu. Na koniec wjechaliśmy na taras widokowy, skąd rozpościera się piękna panorama stoczni, portu i Gdańska. Po takim emocjonującym zwiedzaniu konieczne było uzupełnienie zapasu energii, więc udaliśmy się na obiad do restauracji Neptun. Tam czekała już na nas pani przewodnik. Zjedliśmy obiad i wybraliśmy się na spacer po Starym Mieście. Przeszliśmy ulicą Długi Targ, byliśmy też w Kościele Mariackim, zrobiliśmy sobie zdjęcie przy pomniku Neptuna. Ostatnim punktem naszego wyjazdu była wizyta w kinie, gdzie zobaczyliśmy film "Chłopiec z chmurą". Do Łęga wróciliśmy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni.

ZS w Łęgu

Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.