24-10-22
Gm. Czersk. Przebudowa DK 22
Czytelnik: Ruch dwukierunkowy na całej długości drogi, wahadło jedynie w sytuacjach wyjątkowych. Jest odpowiedź GDDKiA

- W nawiązaniu do artykułu z dnia 14.10.2022 "Trwa przebudowa DK22 - ruch wahadłowy na kolejnym odcinku blisko Czerska" proszę o zwrócenie się do GDDKiA z następującym pytaniem:
Zgodnie z wyjaśnieniami udzielanymi przez GDDKiA podczas przetargu "Rozbudowa drogi krajowej nr 22 na odcinku Chojnice - Czersk" do obowiązków Wykonawcy należy zapewnienie ruchu dwukierunkowego na całej długości drogi o szerokości każdego pasa ruchu 3m. Ruch wahadłowy został dopuszczony jedynie w sytuacjach wyjątkowych. Proszę o wyjaśnienie jakie to sytuacje wyjątkowe występują na obecnie wprowadzonych odcinkach z ruchem wahadłowym oraz o informację jaka forma tymczasowej organizacji ruchu będzie stosowana na kolejnych odcinkach przebudowy drogi krajowej nr 22 na odcinku Chojnice - Czersk.
Informacje na ten temat są w odpowiedzi na pytanie nr 248 w Wyjaśnieniach i zmianach SWZ z dnia 18.01.2022 znajdujące się na stronie: eB2B - Postępowanie O.GD.D-3.2411.05.2021 - ROZBUDOWA DROGI KRAJOWEJ NR 22 NA ODCINKU CHOJNICE – CZERSK
https://gddkia.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/297453/rozbudowa-drogi-krajowej-nr-22-na-odcinku-chojnice-czersk – napisał czytelnik.


Jego uwagi skierowaliśmy do GDDKiA z prośbą o odniesienie się do podnoszonych kwestii - odpowiedź drogowców poniżej.

- Ruch wahadłowy na rozbudowywanym odcinku drogi krajowej nr 22 między Chojnicami i Czerskiem został wprowadzony po szczegółowej analizie możliwości wynikających z istniejącej infrastruktury i jej ograniczeń, a także po analizie koniecznych do zrealizowania prac. Stwierdzono, że na czas realizacji robót w obszarze zabudowanym z budynkami, chodnikami oraz istniejącą infrastrukturą zachowanie dwukierunkowego ruchu jest niemożliwe do zachowania w sposób taki, aby zachować minimalną i bezpieczną szerokość pasów dla obustronnego ruchu kołowego i pieszego, a także odpowiednią, bezpieczną przestrzenią dla sprzętu i osób podczas realizacji robót drogowych. Dla utrzymania ruchu dwukierunkowego przy jezdni szerokości 9 m konieczne jest wykonanie poszerzeń, natomiast wykonanie ich uniemożliwiają: istniejący drzewostanu, istniejąca kanalizacja deszczowa, a także wąski pas drogowy i przydrożne obiekty  budowlane.
Ponadto należy mieć na uwadze, że wykonanie samych poszerzeń również wiązałoby się z koniecznością wprowadzenia ruchu wahadłowego. Wprowadzenie wahadeł drogowych, pomimo czasowych utrudnień, wymusza spowolnienie ruchu drogowego, a tym samym zabezpiecza zarówno uczestników ruchu, pieszych jak i osoby prowadzące prace przed niepożądanymi zdarzeniami wypadkowymi. Wykonawca dochowa należytej staranności, aby dostosować długości i odległości pomiędzy wahadłami oraz ich synchronizację, tak aby utrudnienia zminimalizować.
Każda inwestycja, a w szczególności przebudowa istniejących dróg, wiąże się z nieuniknionymi czasowymi utrudnieniami. Wszystko to po to, aby w następstwie móc korzystać z nowej, dostosowanej do potrzeb infrastruktury drogowej – informuje Piotr Michalski z gdańskiego oddziału GDDKiA.

(red)

Treść zapisu, o którym wspomina czytelnik:





Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.