28-05-19
Czersk. Organizator wyjaśnia
Przejazd zabytkowym pociągiem – skarga czytelniczki

Otrzymaliśmy list od czytelniczki, która skarży się na sytuację związaną ze świadczeniem usługi  podczas Kolejowego Dnia Dziecka (przejazd zabytkowym pociągiem na trasie Chojnice - Kościerzyna).

 „Witam został zakupiony przeze mnie bilet przez internet na wyjazd do Kościerzyny  i nie dość, że bilet był drogi jak na miejsca w których siedzieliśmy bo była to ławka i dzieci nie miały możliwości patrzenia przez okno więc za takie miejsce powinna być niższa cena, to dodatkowo na powrocie mieliśmy zajęte miejsca przez jakichś Panów bez dzieci ,którzy twierdzili że to są ich miejsca wg biletów, a w pierwszą stronę rzekomo stali. Nie zauważyłam, aby ktokolwiek w całym pociągu stał, Pan nie chciał zwolnić miejsca Matce z dziećmi w wieku poniżej 6 lat i przyszło nam stać. Próby zgłoszenia reklamacji też nieudane ,zero odpowiedzi ze strony smk. To jest niedorzeczne kupić bilet z miejscem siedzącym i mieć je zajęte, a dodatkowo dzieci nie miały żadnych atrakcji patrząc przez okno jadąc pierwszy raz pociągiem. Nie wiem czy ktoś niekompetentny źle wydawał bilety, bo to nie jest możliwe, aby ktoś na bilecie miał to samo miejsce siedzące co my... Jeżeli nie ma miejsc to nie sprzedaję biletów.” – pisze czytelniczka.

Poprosiliśmy organizatora o ustosunkowanie się do sprawy.

„Pani zgłosiła się z problemem do obsługi pociągu dopiero w połowie drogi powrotnej, po czym niezwłocznie przystąpiliśmy do interwencji w ww. sprawie i Pani została skierowana na miejsca siedzące, które zostały zajęte przez osoby z biletem bez gwarancji miejsca siedzącego. Nadmieniam, iż na obu końcach wagonu znajdowały się przydzielone Pani ławki z których każda mogła pomieścić 4 osoby. Na biletach nie wskazywano dokładnego położenia ławek, lecz liczba zarezerwowanych miejsc w danym wagonie była zgodna z liczbą wydanych biletów na te miejsca. Łączenie 16 takich miejsc na wagon.

Co do samego miejsca wskazanego Pani: Wagon ma określoną liczę miejsc siedzących, które były przydzielane według kolejności składanych rezerwacji. Miejsca o których mowa były przydzielane na końcu. Wszystkie miejsca w pociągu, w danej klasie są traktowane jednakowo i nie ma tam tańszych i droższych biletów. Wagon posiada miejsca stojące i siedzące. Dodatkowo informuję iż osoby które nie składały rezerwacji przez internet, miały miejsca stojące, za które płaciły taką samą stawkę jak osoby z miejscami siedzącymi.

Z wyrazami szacunku,
Damian Otta
Prezes Zarządu SMK Chojnice”

(red)

 





Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.