12-12-19
Gm. Czersk. Burmistrz odpowiada
Pytania o zatrudnienie w czerskim ratuszu
oraz środki na wynagrodzenia

Na ostatniej sesji Rady Miejskiej w Czersku padło stwierdzenie, że względem 2018 roku do roku bieżącego wzrosło zatrudnienie urzędu miejskiego o ok. 3 etaty.

Pytamy burmistrza Czerska o powyższą kwestię. Prosimy też o podanie informacji o ile więcej zapłacą podatnicy za wynagrodzenie pracowników czerskiego ratusza 2020 roku w stosunku do roku 2019.

Dopytujemy, czy podane w marcu br. przez sekretarza gminy Czersk wysokości wynagrodzeń osób podanych poniżej są jeszcze aktualne?

"Wynagrodzenia miesięczne brutto:
Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa i Środowiska:  6 366 zł
Główny specjalista ds. komunikacji społecznej: 6 612 zł
Sekretarz Gminy:  11 000 zł + 2 000 zł z tytułu umowy na stanowisku p.o. Dyrektora SPZOZ
Podinspektor ds. inwestycji: 4 950 zł."

Ponadto pytamy czy wyszczególnione osoby otrzymują delegacje i „kilometrówkę”? Prosimy, aby burmistrz podał dane (wysokości wynagrodzeń wspomnianych osób (osobno), z wydatkami na kilometrówkę czy delegację) np. za ostatni miesiąc, czyli listopad 2019 rok.


„Odpowiadając na maila informuję, iż zatrudnienie na dzień 11.12.2019 r. w Urzędzie Miejskim w Czersku wynosi 63,05 etatu i w stosunku do dnia 31.12.2018 r. wzrosło o 1,3 etatu. Dodam, że z dniem 2.01.2020 r. zatrudnienie spadnie o 1 etat, ponieważ z tym dniem na emeryturę przejdzie pan Naczelnik Wydziału Inwestycji i Infrastruktury, a jego miejsce zajmie dotychczasowy pracownik tego wydziału. Liczba etatów obejmuje kierowców w jednostkach OSP (obecnie jest to 6,35 etatów).

Plan finansowy na płace i pochodne pracowników Urzędu Miejskiego w Czersku na rok 2019 wynosi 4 487 389 zł (a łącznie z dotacją na zadania zlecone: 4 640 841 zł). Budżet na 2020 r. zakłada wydatki na poziomie 4 871 345 zł (a łącznie z dotacją na zadania zlecone: 5 011 345 zł). Różnica wynosi zatem 370 504 zł i wynika z:

1.    różnicy w zatrudnieniu, o której mowa wyżej,

2.    planowanej podwyżki wynagrodzeń,

3.    wzrostu dodatków za wieloletnią pracę,

4.    przysługujących odpraw emerytalnych.

Pula środków na podwyżki wynagrodzeń wynosi 5 %, jednak nie oznacza to, że każdy z pracowników otrzyma podwyżkę w tej wysokości.

Obecnie w Urzędzie pracują 72 osoby na 63,05 etatach (łącznie z kierowcami OSP).

Wynagrodzenia miesięczne brutto pracowników, o których pyta Pan Redaktor, na dzień 11.12.2019 r. są następujące:

Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa i Środowiska: 6 366 zł,

Główny specjalista ds. komunikacji społecznej: 6 612 zł,

Sekretarz Gminy: 11 000 zł,

Inspektor ds. inwestycji (pracownik awansował w trakcie roku): 5 660 zł.


Ponadto za listopad 2019 r. ww. pracownicy otrzymali następujące należności:

Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa i Środowiska: 449,61 zł (delegacje) oraz 216,55 zł (ryczałt za korzystanie z samochodu prywatnego do celów służbowych),

Główny specjalista ds. komunikacji społecznej: 170,96 zł (ryczałt za korzystanie z samochodu prywatnego do celów służbowych),

Sekretarz Gminy: 223,99 zł (delegacje) oraz 167,16 zł (ryczałt za korzystanie z samochodu prywatnego do celów służbowych),

Inspektor ds. inwestycji: nie otrzymał dodatkowych świadczeń” – informuje burmistrz Czerska Przemysław Biesek – Talewski.

(red)

 





Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.