31-08-24
Czersk. ZDJĘCIA
SŁUCHACZE UTW W CZERSKU SPĘDZILI CZTERY DNI NA PODLASIU

To była nasza szósta wycieczka z Biurem Podróży Gramburg Travel. Tym razem zdecydowaliśmy się na Podlasie, region zupełnie inny, wyjątkowy.  Początek naszej wycieczki to  spacer ulicami Białegostoku, oglądaliśmy Pałac Branickich wraz z przepięknym ogrodem, Operę i Filharmoniię Podlaską oraz  Cerkiew Św. Ducha.

W Supraślu zobaczyliśmy Prawosławny  Monaster Męski Zwiastowania NMP.
W Kryszynianach wizyta u polskich Tatarów, w meczecie przewodnik Dżemil Gębicki przybliżył nam historię mieszkańców  oraz ich zwyczaje i obrzędy, zupełnie odmienne od naszych. Byliśmy też w Sokółce w kościele św. Antoniego - miejsca cudu eucharystycznego. Drewnianą, prawie kilometrową kładką doszliśmy do pustelni prawosławnego mnicha, ojca Gabriela.

Odwiedziliśmy też wieś, gdzie domy charakteryzują się bardzo kolorowym zdobnictwem, tzw. KRAINA OTWARTYCH OKIENNIC.
W ostatnim dniu pojechaliśmy do Tykocina, spacer z przewodnikiem, poznaliśmy miejsca gdzie kręcono film Blondynka oraz U Pana Boga za piecem.

Zwiedziliśmy Wielką Synagogę i rekonstrukcję słynnego obronnego Zamku Królewskiego.
Nasz pobyt na Podlasiu zakończyliśmy obiadem w żydowskiej restauracji TEJSZA, gdzie serwowano rosół na  gęsinie, wątróbkę na słodko, pyszną babkę  ziemniaczaną oraz pierożki z wołowiny. To była prawdziwa uczta....

W całej tej 4 dniowej wędrówce towarzyszyła nam przewodniczka,  pani Ania. Jesteśmy pełni podziwu za jej wiedzę i super przekaz.
Bardzo miło będziemy wspominać Pana Marka, kierowcę autokaru. Dziękujemy,  Biuro Podróży Gramburg Travel,  panu Sebastianowi, który jak zawsze był naszym pilotem,  za kolejną wspaniałą wycieczkę.

Wesoła atmosfera, która towarzyszyła nam przez te cztery dni to zasługa całej naszej grupy. Dziękujemy.

D.Ł.

Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.