21-03-19
Powiat chojnicki. Wykonanie dokumentacji ma kosztować PLK 1 mln zł, a roboty ok. 13 mln zł
Za rok przejście podziemne
i nowy dworzec autobusowy w Chojnicach
Jest szansa, że do końca tego roku powstanie zlecona przez Polskie Linie Kolejowe dokumentacja projektowo - kosztorysowa na budowę przejścia podziemnego oraz inne prace na chojnickim dworcu kolejowym w Chojnicach. Za półtora roku ma być gotowy dworzec autobusowy.
W tym miejscu czas stanął i niewiele się tu na przestrzeni ostatnich lat zmieniło. Teraz jest szansa, że dworzec będzie na miarę XXI wieku. | fot. arch.
W chojnickim ratuszu się cieszą, bo mają nareszcie od PLK jasny i czytelny komunikat co do harmonogramu i zakresu działań. - Dzięki temu jesteśmy w stanie nakreślić harmonogram naszych działań z peronami na dworcu – mówi burmistrz Chojnic Arseniusz Finster. Zgodnie z zapowiedziami jest szansa, że do końca roku powstanie zlecona przez Polskie Linie Kolejowe dokumentacja projektowo - kosztorysowa wydłużenie istniejącego przejścia podziemnego dla pieszych w kierunku nowego dworca autobusowego oraz inne roboty towarzyszące.
W ramach tych prac PLK zbuduje nie tylko nowe przejście podziemne, ale wykona m.in. windę na wyjściu z przedłużonej części przejścia podziemnego, poprawi dostępność dworca dla osób niepełnosprawnych poprzez montaż specjalnych platform przy wyjściu na perony i jeśli starczy środków wyremontuje aktualne przejścia podziemne.- Ten zapis musi wejść do umowy, której jesteśmy jako miasto liderem i musi on uzyskać akceptację zarządu województwa. Wówczas PLK może ogłosić przetarg na wykonawcę dokumentacji, który miałby czas na wykonanie projektu do końca roku kalendarzowego – mówi burmistrz Arseniusz Finster.
- To pozwoliłoby na rozpoczęcie prac budowlanych w 2020 roku. I tu pojawia się najważniejszy punkt i problem, bo w listopadzie 2020 roku ma być gotowy nowy dworzec autobusowy. Musimy więc zsynchronizować te prace tak, aby najpierw gotowe było nowe przejście podziemne, a dopiero potem ruszyły roboty przy budowie budynku dworca autobusowego. Są więc pewne zagrożenia, ale mam nadzieję, że je ominiemy. Wykonanie dokumentacji ma kosztować PLK 1 mln zł, a roboty ok. 13 mln zł. - Jestem umówiony z PLK, że jeśli po przetargach kwota będzie niższa niż 13 mln zł to wtedy te pieniądze spożytkujemy – do 2022 roku - na renowacje istniejących przejść podziemnych – dodaje Finster.
(olo)
Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.