Artykuł reklamowy
Zalążek internetowych promocji.
Początek istnienia marketingu internetowego
Jako rok rozpoczęcia funkcjonowania pojęcia takiego jak e-marketing podaje się 1990. Wtedy skupiano się na prostych stronach internetowych opartych na tekście – oferujących produkty lub przydatne informacje. Dziś wszystko weszło na całkiem nowy poziom – strony internetowe współcześnie zaskakują za każdym razem, zaś ich liczba jest ogromna – szacuje się, że wynosi ona około 1,88 miliarda. Liczba ta jest zatrważająca, lecz stale rośnie. Wiąże się to między innymi z postępem technologicznym, lecz również z obserwowanym rosnącym zainteresowaniem internautów zakupami on-line. Czasy pandemii przyspieszyły wzrost rozwoju sklepów internetowych oraz firm decydujących się na promowanie swoich usług w sieci – gdzie rzeczywiście ruch jest większy niż w rzeczywistości.
Internet jako praktyczne narzędzie do zdobywania klientów. Działania wyszukiwarki Google
Funkcjonalność internetu sprawiła, że coraz więcej osób woli wyszukiwać informacje w świecie wirtualnym niż w książkach czy gazetach – nic dziwnego. Każdy internauta z dostępem do wyszukiwarki Google otrzymuje dostęp do największej bazy danych i zagadnień. Szybkość znajdywania pożądanych haseł również odgrywa tu ogromne znaczenie – internauci nie lubią bowiem czekać po kilkanaście minut na to, aż finalnie będą zdolni do odczytania informacji, jakich potrzebują. Rosną więc wymagania wobec stron internetowych, ponieważ muszą być one przede wszystkim sprawne, a także dostosowane pod potrzeby internautów. Jeżeli strona ładuje się zbyt wolno, istnieje około 80% szans na to, że internauta odpuści i postanowi poszukać gdzieś indziej. Wyszukiwarka Google jest jedną z najpopularniejszych na świecie – obecna praktycznie w każdym kraju, daje ogromne możliwości na zyskanie licznego grona osób odwiedzających daną stronę internetową. W tym wszystkim równie istotny jest fakt, jak promuje się stronę. Nawet strona funkcjonująca na wysokich obrotach, dopracowana o ciekawe elementy może nie przynosić zysków. Dlatego warto pomyśleć nad inwestycją w pozycjonowanie stron. Oferowana przez agencje marketingowe forma wypromowania się jest obecnie stosowana przez większe i małe firmy posiadające własne strony www. Wszystko dlatego, że odpowiednio przeprowadzona przynosi spore zyski.
Bukiet korzyści płynących z pozycjonowania stron – zalety dla przedsiębiorcy
Pozycjonowanie stron internetowych polega na zwiększeniu widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google. Proces ten jest czasochłonny, a na efekty oczekuje się przez około kilkanaście tygodni/miesięcy, jednak – bazując na ilości firm pozycjonujących swoje strony – jest on opłacalny i przynosi spore korzyści. Efektem skutecznego pozycjonowania stron jest między innymi zwiększenie ruchu na stronie, co prawie zawsze równa się zwiększeniu zysków wynikających z danej strony internetowej. Im wyżej tym lepiej – dlatego główny cel pozycjonowania to umieszczenie strony internetowej na pierwszej stronie wyszukiwarki. Szanse na osiągnięcie celu zwiększają się, gdy w grę wchodzi współpraca z wykwalifikowaną agencją marketingową! Warto konsultować się z ekspertami, gdyż właśnie wtedy zyskuje się wsparcie specjalistów zaznajomionych z daną dziedziną.
Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.