23-09-23
Gm. Czersk. ZDJĘCIA
GM. CZERSK. Pierwszy dzień jesieni - wspólny
wyjazd KGW Łężanki i KGW Gutowianki na Kaszuby

W sobotę 23 września 50-osobowa wycieczka integracyjna Łężanek i Gutowianek wyruszyła na Kaszuby. Najpierw zajechaliśmy do Będomina, gdzie zwiedzaliśmy Muzeum Hymnu Narodowego. Poznaliśmy historię wielkiego patrioty Józefa Wybickiego, twórcy  Mazurka Dąbrowskiego.

Była tam też przerwa na kawę i ciasto. Kolejnym etapem był pałacyk w Sikorzynie, rodowe gniazdo Wybickich wraz z przewodnikiem. Następnie udaliśmy się do Chmielna, gdzie odwiedziliśmy Pracownię Ceramiki Kaszubskiej u Neclów.

Zobaczyliśmy jak powstają słynne naczynia, usłyszeliśmy historię rodziny i mieliśmy okazje zakupić te wyroby. W restauracji Skolimówka zjedliśmy smaczny obiad.

Taki wspólny wyjazd dwóch kół gospodyń był bardzo inspirujący.
Planujemy już kolejne, wspólne wyjazdy. Podziękowania dla Firmy Robus i sympatycznego kierowcy Pana Piotra Czapiewskiego.

Mat. i foto TK

Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.